Press
Internetbode 2019
"Donij van Doorn, sopraan soliste bij het Strauss Orkest van André Rieu, verraste het publiek met krachtig gezongen solo's, waaronder het Maria Wiegenlied van M. Reger en het Ave Maria van Bach-Gounod. Doodstil luisterde iedereen naar deze prachtige stem, die van pianissimo tot forte eenzelfde kracht uitstraalde en iedereen met volle teugen liet genieten."
"Donij van Doorn, soprano soloist at the Strauss Orchestra of André Rieu, surprised the audience with powerfully sung solos, including M. Reger's Maria Wiegenlied and Bach Gounod's Ave Maria. Totally silent, everyone listened to this beautiful voice, radiating a similar force from pianissimo to forte and made everyone enjoy it to the fullest."
Algemeen Dagblad 2019
"... Maar er werd ook ademloos geluisterd naar de jonge sopraan Donij van Doorn, die een prachtige aria zong uit Verdi's opera Rigoletto. Tijdens haar solo klonken overal oh's en ah's door de zaal. Na afloop werd Van Doorn zonder aarzelen op een staande ovatie getrakteerd..."
"... Also, the audience was listening breathlessly to the young soprano Donij van Doorn, who sang a beautiful aria from Verdi's opera Rigoletto. During her solo the oh's and ah's echoed through the hall. Van Doorn got an immediate standing ovation afterwards."
Telegraaf 2019
Telegraaf 2019
"... Muzikaal hoogtepunt van de avond was de Twentse sopraan Donij van Doorn die met haar uitvoering van de wat steriele Ziggo Dome een concertzaal wist te maken."
"... Musical highlight of the evening was soprano Donij van Doorn from Twente who transformed the somewhat sterile Ziggo Dome into a concert hall with her interpretation."
"... Musical highlight of the evening was soprano Donij van Doorn from Twente who transformed the somewhat sterile Ziggo Dome into a concert hall with her interpretation."
Operamagazine 2016
"Sopraan Donij van Doorn ontroerde als het Meisje: mooi in haar vastberadenheid om te doden en gedood te worden, maar nog mooier in haar breekbaarheid toen ze de liefde leerde kennen. Dat ze zich zo gretig aan die liefde kon overgeven kwam zeker ook door de zoete stem van Jacques de Faber... Hun duet "Schau die Wolken sind vergangen" was, naast de laatste aria van de Dood een emotioneel hoogtepunt van de opera."
"Soprano Donij van Doorn was touching as Bubikopf: beautiful in her determination to kill and get killed, but even more beautiful in her fragility when she discovered love. Being able to surrender to this sudden love was due to the sweet voice of Jacques de Faber... Their duet "Schau die Wolken sind vergangen" was, next to the last aria of the Death, an emotional highlight of the opera."
Place de l'Opera 2014
"Soprano Donij van Doorn was touching as Bubikopf: beautiful in her determination to kill and get killed, but even more beautiful in her fragility when she discovered love. Being able to surrender to this sudden love was due to the sweet voice of Jacques de Faber... Their duet "Schau die Wolken sind vergangen" was, next to the last aria of the Death, an emotional highlight of the opera."
Place de l'Opera 2014
"Opvallend is Van Doorn, die mooi helder klinkt."
"Outstanding is Van Doorn, whose voice sounds beautifully bright."
Theaterkrant 2013
"Outstanding is Van Doorn, whose voice sounds beautifully bright."
Theaterkrant 2013
"... en het spel van Donij van Doorn als Louise verdient een eervolle vermelding. Wat een subliem stemgeluid!"
"... and the acting of Donij van Doorn as Louise deserves an honourable mention. What a sublime voice!"
Volkskrant 2013
"... and the acting of Donij van Doorn as Louise deserves an honourable mention. What a sublime voice!"
Volkskrant 2013
"... Daarbinnen ontrolt zich een roerend verhaal over een meisje, mooi vertolkt door de expressieve sopraan Donij van Doorn..."
"... Meanwhile a touching story about a girl unfolds, beautifully interpreted by the expressive soprano Donij van Doorn..."
Opera Nederland 2012
"... Meanwhile a touching story about a girl unfolds, beautifully interpreted by the expressive soprano Donij van Doorn..."
Opera Nederland 2012
"De Nederlandse sopraan Donij van Doorn zingt de rol van Valencienne en zij is een talent. Haar lyrische sopraan is een belofte voor de toekomst."
"The Dutch soprano Donij van Doorn sings the role of Valencienne and she is a talent. Her lyric voice is a great promise for the future."
Operagazet België 2012
"The Dutch soprano Donij van Doorn sings the role of Valencienne and she is a talent. Her lyric voice is a great promise for the future."
Operagazet België 2012
"Donij van Doorn was een zeer goede Valencienne, pittig en met een goede sopraanstem. Met de "Grisetten" in de derde akte toonde ze ook haar danstalent."
"Donij van Doorn was an excellent Valencienne, lively and with a good soprano voice. In the "Grisets"during the third act she showed her dancing talent aswell."
Stentor 2012
"Donij van Doorn was an excellent Valencienne, lively and with a good soprano voice. In the "Grisets"during the third act she showed her dancing talent aswell."
Stentor 2012
"De solisten, zoals de mooie heldere sopraan van Donij van Doorn, ... Ook de prachtige strakke sopraansolo in het Agnus Dei en ook het sopraan- en tenor-duet uit het Kyrie waarmee de mis opent waren helemaal goed."
"The soloists, with the beautiful bright soprano voice of Donij van Doorn,... Also the splendid sopranosolo in the Agnus Dei and also the soprano- and tenor-duet from the Kyrie opening the Mass were wonderful."
Aachener Zeitung 2008
Aachener Zeitung 2008
"Jetzt war es die Sopranistin Donij van Doorn die für Aufsehen sorgte... Die Sängerin imponierte mit einer grossen Opernaria und tat dabei neben Dramatik ungewöhnliche stimmliche Vorzüge kund, intonierte sehr verhalten Mozarts Laudate dominum, leuchtete zum Chor beim Ave Maria und war generell der Star dieses Konzertes."
"This time it was soprano Donij van Doorn who caused a stir... The singer impressed with a big opera aria and demonstrated besides drama also distinctive vocal qualitites, intoned quite reserved Mozarts Laudate dominum, shined to the choir with the Ave Maria and was generally the star of this concert."
"This time it was soprano Donij van Doorn who caused a stir... The singer impressed with a big opera aria and demonstrated besides drama also distinctive vocal qualitites, intoned quite reserved Mozarts Laudate dominum, shined to the choir with the Ave Maria and was generally the star of this concert."
